Eredet előzetes

Toy story 3 előzetes

Film és sorozatkritika minden mennyiségben

A blog fő célja, hogy filmekről és sorozatról alkossak, valamint alkossunk véleményt, kritikát. A régebben látott filmektől, a most játszott filmekig szeretnék elmenni. Annak is örülnék, ha film és sorozatrajongók is megosztanák itt a gondolataikat!:)

True Blood Opening

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

FILMEK

Számláló

Számláló

Alice in Wonderland

2010.03.26. 12:56 :: Solei


Alice in Wonder (Blunder) land – avagy Alice Csoda (Baklövés) országban?

 

Kezdeném az alaptörténet felvázolásával. Alice (Mia Wasikowska) itt már átélte a az 1951-es mesében látottakat, egyszer már megjárta Csodaországot, tehát itt egy visszatérést láthatunk, amit első hallásra igen okos dolognak gondoltam, arra asszociáltam, hogy talán még valami nagyon új dolgot is láthatunk Tim Burton-től ( A halott menyasszony, Charlie és a csokigyár, és a nagysikerű Sweeney Todd  rendezőjétől), de hogy mit kaptam arról később. Visszatérve a lényegre, Alice házasodni készül, vagyis eljegyzik, de persze a kis főhősnőnknek ez nem tetszik, majd meglát egy nyulat egy órával a kezében, aki sürgeti és mutatja neki, merre menjen. Majd beleesik egy üregbe, és innen kezdődik…a történet. (Vagyis innen kezdődne.) Itt találkozik régi barátaival, akikre nem emlékszik, ez is az egyik „alapkonfliktusa” a történetnek. A lényeg, hogy le kell győznie egy sárkányt, ezzel letaszítva a vörös királynőt a trónról. Lényegében erre akar építeni a film. Ez lenne a két főszál a történetben, hogy Alice nem emlékszik, és hogy segítenie kell régi barátain.

Na igen, amint írtam innen kezdődne a történet, vagyis a bevezető unalmas momentumai után erre számít az ember. Hadd mondjam el, hogy nagy elvárásokkal ültem be a moziba, hiszen már legalább fél éve láttam kiplakátolva Alice képét a Cinemában, amire az volt írva: 2010-ben egy fontos találkozód lesz, vagy valami ilyesmi. Rögtön fel is keltette az érdeklődésemet, nagyon szeretem Tim Burton filmjeit, Alice Csodaországban pedig megfelelő alapot nyújtott. Na de folytatva a gondolataimat, ahogy beesik az üregbe Alice nem kezdődik el bennem az a furcsa( jó értelemben) érzés, ami a jobb filmeknél elfog. Az az érzés, hogy na igen, de különleges a kivitelezés, de érdekes dolgokra mutat rá a film. Konkréten semmire nem mutat rá, alig emlékszem rá mi történt benne, már a megnézés után sem maradt meg bennem egy fontos jelenet sem. Mert igazán nem is volt fontos jelenet.

 

 

Haladunk előre a történetben, Alice nem akarja elhinni, hogy itt járt kis korában, találkozik az Őrült kalapossal (Johnny Depp), a Fehér királynővel (Anne Hathaway), a hernyóval, a nyúllal, az ikrekkel, a macskával (személyszerint a favoritom) és így tovább, tehát az eredeti mese összes régi szereplőjét felsorakoztatja a film. És hogy történik –e valami izgalmas, vagy emlékezetes mindeközben? Nem igazán. Nem is igazán kötött le a film, pedig ha tudnátok mióta vártam rá. Nem maradt bennem szinte semmilyen jó érzés. Azt se mondom, hogy rossz érzés maradt, szószerint semmilyen. A vége is lapos volt, amikor már vártam a nagy bimm bumm harcjelenetre, felsorakoztak a „bábuk”, eljött a Vörös királynő(Helena Bonham Carter „ Tim Burtonné”), jön a sárkány aztán vége. Minden megoldódik Alice vissza „Valódiországba”. A vége amúgy is furcsa volt nekem, például az a tánc Alice-tól, meg a hajózás? Kérdem én mi ez?

 

 

Nem tudom kinek, hogy tetszett, szerintem egyszer nézhető kategória. A színészekről röviden annyit, hogy híres és jó színészeket sorakoztat fel a film, szerintem nincs semmi baj a játékukkal, hozzák az adott karaktert, mégsem volt benne semmi plusz. A főszereplő mellesleg pont egy feltörekvő színész, előtte még nem láttam egy filmjét sem, de engem nem győzött meg. Kicsit unottan játszott. Majdnem semmit nem nyújtott a film, pedig tényleg eddig Burton mindig hozott valami újat számomra, de ez egy kicsit melléfogás volt. Átgondolva a pozitívumokat, pedig kaptunk egy jól felépített fantáziavilágot, Csodaország szép volt, de ez nem tudja elfeledtetni velünk a zéró történetet. Mert hiába jó a díszlet, az effektek, a látványvilág, ha maga a film nem sokat tud nyújtani a néző számára. Nem tudom mennyivel volt ez jobb 3D-ben, én „eredetiben” láttam, mert az a saját véleményem, hogy nem igazán csípem a 3D-s filmeket, zavar a szemüveg, de lehet úgy egy kicsit jobban tetszett volna. Igazán sajnálom, hogy nem úgy sült el a dolog, ahogy elképzeltem, pedig nagyon jó elgondolás volt feldolgozni az Alice Csodaországban című meséjét egy új koncepcióban! Remélem senki érzéseit nem sértettem meg a véleményemmel, mert énis igazán szerettem volna jókat írni róla, de sajnos ezeket az érzéseket váltotta ki belőlem. Voltak izgalmas jelenetek elhintve itt- ott, de összességében 4/10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szerintünk: (3/5)
szerintetek: (5/5)

2 komment

Címkék: in alice wonderland

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekkritikak.blog.hu/api/trackback/id/tr831870348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Badmash 2010.03.29. 12:06:13

Teljesen igazad van a filmmel kapcsolatban. Mégis rengeteg ismerősöm odáig van érte. Persze ízlések és pofonok, de nekem is nagy csalódás volt. Semmi nem volt.

Solei 2010.03.30. 22:54:06

@Badmash: Örülök neki, hogy egyetértesz vele, sajnos túl magasak voltak részemről is az elvárások!
süti beállítások módosítása